24 Mart 2019 Pazar

Çantan hazır sen ne yapıyorsun?


Günlerden Pazar ve ben evde yalnızım. Bahar mevsimi olabildiğince kendisini gösteriyor. Yan bahçede Mor Sümbülller açtı bile. Havalar 20 derece gibi; ne sıcak ne de soğuk kıvamda. Böyle olunca insanın keyfi yerine geliyor kasvetli yağmurlu ve soğuk günlerden sonra.Dolayısı ile kendime kocaman bir keyif kahvaltı tabağı hazırladım. Seninle bol bol konuştum. Dedikodu bile yaptım. Dün bahçede baya yorulmuşum bu yüzden bugün çok hareketli program yapmadım. Sadece ikea'dan bir dolap ve ütü masamıza bir örtü alma gibi basit programım var.

Bir de Babi ile havlama egzersizi gibi bir durumumuz söz konusu. Umarım başarılı olurum. Çok değişiklik yaşadı köpekçik evimize ilk geldiği günden beri. Şimdi bahçemizde özgür kralllığını ilan etmiş durumda. Bir oraya bir buraya doya doya koşuyor. Güneşin altında keyif yapıyor. Dut ağacımızdan dal koparmaya çalışanlara çılgınca havlıyor falan. Hem seni hem de çevreyi rahatsız etmesin diye havlama konusunda komut uygulamam gerekiyor. Bunu geç de olsa anladım. Babi çok zeki bir köpek. Sadece halen yaşlı köpek sınıfına girmediği için ve küçük ırk olmasından ötürü enerjisi çok fazla. Bu enerjiyi atabileceği yerleri bulmak çoğunlukla çok zor. Sahilde bile 1 saat koşsa yorulmuyor Babi. Daha önce hiç eğitilmemiş misafir edildiği evlerden de kovulmuş. Kovulduktan sonra bizim evimizi yuva olarak buldu. Bize de çok kısa sürede adapte oldu. Biz tecrübesizdik ama okuyarak dinleyerek anlamaya çalıştık. Otur, pati ver, yat komutlarını hemen öğrendi. Havlamak konusundaki içgüdüsel sınırdan fazlaya kaçan dürtülerini biraz törpüleyebilirsem hepimiz daha rahatlayacağız. Çünkü babi sen ve ben güzel bir şekilde sahilde oturmayı çok isterim. Bu yüzden havlama konusundaki sınırı kavrayacağından eminim. Babi bunu senin için yapacak.

Bu kadar Babi konuşmak yeter. Biraz da senin için en son yazdığımdan beri neler yaptım onu anlatayım. Bebek arabanın aynı markası olan ana kucağını sonunda buldum ve hemen aldım. 

Mothercare'de 1 saat vakit geçirdim kimsecikler yokken. sana krem şampuan ve yağ aldım. Birazdan ilk banyo yapacağın küvetini alacağım internetten. Yaz bebeği olduğun için çok şanslısın rahat rahat ilk banyonu yapacaksın minnoş.

Bir de sağda görüldüğü üzere tavşan kulaklı bir tulum aldım. Allahım ben de o gülerek baktığım annelere benzemeye başladım. Sen büyürken anne kız bir takım kıyafetler alırsam şaşmayalım ! :)

Anne olmak farklı bir şeymiş. Kendinden önce canında atan kalbi düşünmek hakikaten farklıymış. Doğam gereği hep kendimden önce çevremdekileri düşündüm bugüne kadar.Mizacımda bu vardı. Yengeç burcuyum neticede. Duyarlı ve hassasım. Sen de yengeç burcu olacaksın o yüzden bu dediklerimi anlayacaksın zamanı gelince. Fakat gel gör ki bu alelade bir hassaslık değil. Bu bambaşka bir şey. Hassasken ve kendimden önce başkalarını düşünürken kendimi umursamazdım ve arka plana atardım. Şimdi ise senin varlığın benden önde geliyor ; ama velakin senin varlığını önde tutmam için kendmi de korumam gerektiğini ve kendimi arka plana atmamam gerektiğini öğreniyorum. Şimdiden öğrenmeye başlamak harika bir duygu. Bu bana uçaklarda "maskeyi önce kendinize sonra çocuğunuza takın" uyarısını anımsatıyor. Merak etme; sana daha iyi bakabilmek için maskeyi taktım seni bekliyorum bebeğim..


Bugünlerde senin doğacağın ilk anı hayal etmekten kendimi alı koyamıyorum Ela'm. Bu düşünce de beni çantanda neler olmalı acaba sorunsalına yöneltti. Tecrübeli anneler tabi ki biliyor neler olmalı neler olmamalı ama sen benim ilk'imsin.


Bu yüzden kendime not olsun diye bir liste hazırladım izninle burada paylaşacağım ve sonrasında sen burayı okurken istersen bana gülebilirsin:

  • kıyafet ve yedek kıyafet
  • plastik poşet
  • önlük
  • biberon
  • el antiseptik

Kendim için de tabi ki bir çanta hazırlayacağım seninkinin yanına. Fotoğraf da çektiririz belki ne dersin? Çoğu kişi bu fotoğraf çılgınlığına sular seller gibi atlıyor. Haaa bir de baby shower kısmı var ki ben saçma buluyordum. Full organizasyonlar falan harcanan gereksiz paralar diye düşünüyordum. Onun yerine sana senin ihtiyacın olabilecek başka şeyleri alırım diye kendimi ikna etmiştim ki.... 

Ta ki Meltem ananen (soldaki sevecen pozitiflik tanrıçası) kendi bahçesinde organizasyonu kendisi yapmayı ikna edene kadar. Bakalım nasıl olur. Göreceğiz. Bu senle alakalı değilmiş daha çok benimle alakalı imiş. Seni beklerken doğuma yakınlaştıkça bana eğlence olsun moral bulayım diyeymiş. Niye morale ihtiyacım olsun ki aslında ben hep moralliyim seninle :x Çok deşmeyeceğim bu konuyu. Bu shower olayına daha çok börek, kısır tatlı pasta yiyebilme imkanı olarak bakıyorum ahahah. bu plana göre catering Türkan Teyzemiz tarafından yapılacak. Çok yakın birkaç arkadaş davet edilecek. O kadar :) Ama ben bir baby shower müzik listesi yapmalıyım sanırım. Sıkıcı ve müziksiz olmasın.

Geçen yazdığımda buraya sanırım 54 kilo olmuşumdur diye tahminlerde bulunuyordum. Fakaaaat  olmuşum 55 kilooo. Ben şok! Yandaki fotoğraf 55 kilo olduğumun göstergesi olarak burada dursun. 60 kilo olduğumda da bir fotoğraf ile şenlendiririz burayı. Şimdiye kadar böylelikle 7 kilo almış oluyorum. Bu benim için rekor. Tartıya çıkınca zaten inanamadım. Demek ki bir 5 kilo daha alacağım. Daha doğrusu alacağız. Tetanos aşısı olmaya gittiğimde iki gün önce sağlık ocağında görevli hemşire de görünüşe göre senin kilo aldığını söyledi. Hakikaten de doğru. Sen kilo aldın benim kilolar tamamen sana gitti. Acaba kaç kilo doğacaksın? Tahminde bulunayım mı? Bence 3 kilo doğacaksın. Ben çok zayıf doğmuşum. Bir yaşına gelene kadar da pek saçım yokmuş. Eğer bulabilirsem buraya bir bebeklik fotoğrafımı da ekleriz.

Şimdi günün geri kalanını değerlendirme vakti. Değerlendirelim ki varacağın ortam senin için daha iyi olsun!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum gönderin , bloguma hayat verin ! [=