12 Nisan 2019 Cuma

Bir seçim ve şekerleme hikayesi


Mart ayının sonu bahar diye baban koştu gece gündüz ve sonunda 31 Mart gecesi galibiyeti kutlama şansına erişti. Bu kadar koşturma sonrası yaşanılan galibiyet duygusu gibisi olmasa gerek. Bizim için bazı şeyler galibiyet olmadı ama olsun. Rafa kaldırdık çoğu konuyu. Seninle bu konuları sen kocaman bir kız olduğunda ince ince konuşacağız. Bana belki hak vermezsin belki ama anlamaya çalışacağından eminim...

Altta Sağdaki fotoğraf ise 3 Nisan tarihinde çekilmişti ve ben bu fotoğrafı çekerken bile testin sonucunun çok şeker çıkacağını biliyordum. Ki öyle oldu... Açlık şekerim iyi iken, 1 saat sonra alınan kanda değer 192 mg/dl , 2 saat sonra alınan değerde ise sınırda da olsa 160 mg/dl çıktı.  

Ertesi güne hemen bir dahiliye doktoru ( Pınar Hanım) bir de diyetisyen randevusu sıkıştırdım.

Öğleye kadar iki doktor ziyaretimi gerçekleştirdim ve elimde diyabetlilerin kullandığı şeker ölçer cihazım ve diyet listemle evin yolunu tuttum.  Artık beyaz un, pirinç, patates, havuç, portakal, börek, poğaça ve simit yoktu :) Bu yüzden Ağaçlı fırınından tam buğdaylı bir ekmek aldım kahvaltının yanına iki dilim de olsa yiyebileyim diye. Doktor Duygu diyet listesine allahtan 2 dilim ekmeği ve yarım muzla yapılacak süt karışımı ara öğününü eklemişti. Yoksa ağlayacaktım.  Bugün ise elimdeki cihazla ilk defa ölçümleri yapmaya başladım. Değerlerimiz gayet iyi gözüküyor. Sabah biraz amatörce kahvaltımı bitirip ölçüm yapmış oldum ve öğlen bu hatayı telafi ettim. Hem açlık hem de 1 saat sonrasının şeker değerini ölçtüm ve sonuç maksimum değerin baya altındaydı ( 102 )<140 dl="" mg="" p="">

Zorlu yolda bana yardımcı olacaksın değil mi?

Canıma tatlı çektirtmek yok bak anlaşalım!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum gönderin , bloguma hayat verin ! [=